Zmena je zivot a nikdy nehovor nikdy

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Filmová Kritika - Noah

Streda večer patrí ako každý týždeň trošku kultúre.Treba využiť štedrú ponuku od Orange dve vstupenky za cenu jednej, kúpiť popcorn v supermarkete a nieje dôvod prečo by si kino nemohol dovoliť takmer každý. My sme sa rozhodli ísť na premiéru Noah, tradičného príbehu v trošku netradičnom prevedení. Takmer každý z nás pozná príbeh o statočnom Noah. Vyvolený Bohom, naším stvoriteľom , zachrániť ľudský rod a všetky stvorenia s ktorými sa Boh tak natrápil. Ľudstvo zničilo raj, ktorý dostalo od Boha a premenilo ho na peklo. Zavraždilo zverstvo, zotročilo a zabilo svojich vlastných. Človek sa postavil na najvyšší stupeň a sám seba prehlásil pánom, keď sa Boh odmlčal. Ale Boh pozoroval človeka dňom i nocou až kým sa nerozhodol, že už nieje návratu. Ľudstvo musí byť potrestané. Našiel posledného veriaceho potomka, ktorý sa skrýval so svojou ženou a tromi synmi pred skazenosťou ľudstva - Noah. Boh vyvolil Noah aby zachránil stvorenie a ľudský rod. V sne mu ukázal akú pohromu prichystal pre hriešnych ľudí aj spôsob akým Noah môže zachrániť svoju rodinu a živočíchov. Na ceste za hľadaním miesta, Noah nájde zranené dievčatko, obeť ďalšieho hriechu. Spoločne ho ošetria a Noah s manželkou ho vezmú za svoje. Hlboká rana spôsobí, že dievča nebude môcť mať deti. Roky prejdú kým Noah s pomocou padlých anjelov buduje archu. Ale ľudia objavia nezvyčajnú stavbu a kráľ sa domáha prístupu. Noah nemá čas. Musí ísť a nájsť ženy pre svojich synov inak ľudský rod zahynie. Ale keď Noah príde do dediny v prezlečení, nepekný obraz sa mu vyskytne pred očami. Ženy znásilňované na ulici, zvieratá roztrhané zaživa a jedené s holými rukami za surova. Noah sa rozhodne že ľudstvo nieje hodné záchrany a rozhodne sa , že jeho najmladší syn bude posledný muž na zemi. Keď rozhodnutie padlo, začalo pršať. Noah s rodinou po boji s ostatnými zavrú archu a hodiny počúvajú náreku za drevenými stenami. "Nemôžme niečo spraviť otec?" ale Noah je už rozhodnutý že ľudstvo zahynie. Po pár týždňoch na arche Noah zistí, že jeho adoptívna dcéra čaká dieťa. Noah zúri, ako je to možné? Však ona nemôže... Noah prosí Boha aby mu ukázal cestu, aby ho nenútil zavraždiť svoje prvé vnúča. Ale Boh mlčí. Noah sa rozhodne, že nemôže sklamať Boha. Boh si ho vyvolil a mal nato dôvod. Boh vedel, že on, Noah , ho nesklame. Že on spraví všetko čo treba aby ochránil nový raj. Ak to bude chlapec, nechajú ho žiť a on bude posledný muž na zemi. AK to bude dievča , ktoré by sa mohlo stať matkou Noah mu vezme život vlastnou rukou. Noahova adoptívna dcéra, v prevedení Emma Watson, prosí a narieka o život svojho nenarodeného dieťaťa ale Noah je neoblomný. Keď sa dvojičky narodia = sú to dve sestry. Asi už viete, že Noah sa rozhodne že nemôže zabiť svoje prvé vnúčatá. Aj to , že si myslí že sklamal Boha a že nieje hoden takejto úlohy. Boh mu nemal nikdy veriť... Ale Boh ukázal Noah krutosť akej sú ľudia schopní a dal mu silu sa rozhodnúť či je ľudstvo hodné záchrany. Emma Watson podala srdcervúci výkon keď prosila o život svojho dieťaťa , nejednému divákovi vyšla slzička. Russell Crown , naša hviezda, krásne hranie ale odporúčame už v ďalších fimoch nespeivať. Les Misserables a Noah bolo viac ako dosť. Nechce si snáď pokaziť meno. Veď mi chápeme že nie všetci máme hlások ako vtáčik. Napriek zaujímavému prevedeniu, skvelom výkone hercov aj Darren Aranofsky čelí vlne kritiky. Svojím bilbickým -nebiblickým prevedením spustil vlnu sťažností. Originálny príbeh o Noah a jeho arche, ktorý sa vyskztuje nielen v Biblii ale aj v Koráne a v Torahu. A tak sa Darrenovi podarilo pobúriť zástupcov troch náboženstiev v jeden večer. Gratulujem! Aj keď sa Darren bráni , že film nebol robení ako prevedenie biblického príbehu a podľa môjho osobného názoru by flm nemal ani zďaleka takú sledovanosť a publicitu ako má, ak by sa Aranofsky pridržiaval Biblii. Gratulujem k dobrému filmu, dávam 7 bodov z 10 keďže grafika, kostýmy a niektoré scény s Russell Crownom mohli byť lepšie ale aj tak som si užila zaujímavý večer. A ku kritike náboženských fanatikov- Neboj sa, Darren . Tvoj film upadne do zabudnutia hneď ako vyjde Riddley Scott Exodus a Son of God nesôr tohto roku a nová vlna kritiky upadne na prevedenie bilbických príbehov. Tento rok bude zaujímavý.

Filmová Kritika | stály odkaz